Türkiye Yol Bisikleti Şampiyonası, Siirt’te düzenlenen açılış töreniyle başladı. Siirt Valisi ve Belediye Başkan Vekili Dr. Kemal Kızılkaya, yarışların ilk startını vererek Türkiye’nin dört bir yanından gelen sporcuların heyecanına ortak oldu.
Üç gün sürecek organizasyonda 77 takım ve 242 sporcu, farklı kategorilerde şampiyonluk için pedal çevirecek.
Büyük bir katılıma sahne olan şampiyona, sporun rekabet ruhunu ve heyecanını Siirt’e taşıdı.
Açılışta konuşan Vali Kızılkaya, böylesine önemli bir organizasyona ev sahipliği yapmanın gururunu yaşadıklarını belirterek, şampiyonanın Siirt’in tanıtımına, spor turizminin gelişmesine ve gençlerin spora yönlendirilmesine önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.
Şampiyonanın açılış programına 23. ve 24. Dönem AK Parti Siirt Milletvekili ve Ankara Siirt Vakfı Başkanı Afif Demirkıran, Yeşilay Cemiyeti Genel Başkan Yardımcısı Siret Albayrak, Türkiye Bisiklet Federasyonu Genel Sekreteri Mehmet Sedat Fırat ile çok sayıda protokol üyesi, sporcu ve vatandaş katıldı.
Türkiye Bisiklet Federasyonu koordinesinde gerçekleştirilen organizasyonun, Siirt’in spor kenti kimliğinin güçlenmesine katkı sunması beklenirken, yetkililer şampiyonanın düzenlenmesinde emeği geçen tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ederek sporculara başarı dileklerini iletti.